Sıkça Sorulan Sorular

  • Kayıt yenileme hangi süreler içerisinde yapılır?

    Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rektörlüğü tarafından ilan edilen akademik takvimde belirtilen tarihlerde          (Güz Yarıyılı ve Bahar Yarıyılları başlangıçlarında) yapılır.

  • Kaydını yenilemeyen öğrencinin durumu ne olur?

    Öğrencinin kayıtlanmadığı dönem, öğrenim süresinden sayılır ve öğrenci bir dönem kaybetmiş olur. O dönem derslere ve sınavlara alınamadığı gibi, öğrencilik haklarından da yararlanamaz. İzleyen yarıyılda kaydını yenilediği takdirde öğrencilik hakkı devam eder.

  • Kayıt yenileme sırasında ders kaydında yanlışlık yapılırsa ne yapılmalıdır?

    Kayıt yenileme işlemleri sırasında yapılacak yanlışlıklar üniversitemiz akademik takviminde belirtilen ekle-sil haftasında yanlışlık yapılan dersler, Ekle Sil Ders Kayıt Formu üzerinde düzeltilir ve gerekli işlemler tamamlandıktan sonra ilgililere teslim edilir.

  • Kayıt yenileme sırasında alttan başarısız olunan ders öncelikle mi alınmalıdır?

    Kayıt yenileme sırasında öncelikle alt yarıyıllardan başarısız ve devamı alınmamış derslerin alınması gerekmektedir. Aksi halde bilgisayar otomasyon programı bunu otomatik olarak yapmaktadır.

  • İnternetten ders kaydı nasıl yapılacaktır?

    Bilgisayarınızdan, (http://mehmetakif.edu.tr) internet sitesinde kayıt yenileme işlemleri yapılır. Kayıt yenileme aşamasındaki işlemler (http://obs.mehmetakif.edu.tr/oibs/ogrsis/login.aspx)   adresinde verilmiştir.

  • Kayıtlandığınız derslerde değişiklik yapmak isterseniz ne yapmalısınız?

    Danışmanınız onay verinceye kadar seçtiğiniz dersler üzerinde değişiklik yapma yetkisine sahipsiniz. Ancak danışmanınız onay verdiyse, kayıt yenileme bitiş tarihine kadar danışmanınızla iletişim kurarak ders değişikliği yapabilirsiniz.